A programozó is ember

Mert a programozók élete nemcsak játék és mese...

Tartsd közel

OEP és az informatika

2009.10.18. 18:39 :: pifta

Az egy dolog, hogy az OEP rendszerei közt van jópár olyan ami megérne egy misét, de a minap a következő érdekes problémába futottam bele: Kell nekem egy EHIC kártya. Ez arra jó, hogy, ha az Unión belül szorulok egészségügyi ellátásra, akkor ezzel igazolom a jogosultságom, gyakorlatilag egy Uniós TAJ kártya.

Namost ez ugye jár minden magyar állapolgárnak aki igényli és jogosult magyar TAJ kártyára. Tehát csak igényelnem kell. _Elvileg._

Gyakorlatilag ez úgy néz ki hogy bemész és a következő iratokat kell bevinned magaddal a nagyságos hivatalba:

  • Személyazonosságot igazoló okmány (ezt még értem)
  • TAJ számot tartalmazó okmány (még ezt is megértem, de már vannak fenntartásaim)
  • Lakcímet igazoló okmány (ezzel kapcsolatban is vannak fenntartásaim, de legyen)
  • Jogosultságot igazoló irat (ez verte ki a biztosítékot)

Merugye, azonosítani kell magam, ez rendben is van, fűnek fának ne adják oda az én EHIC kátyámat, tehát személyi oké. Nahde a lakcím már a személyi igazolványon lévő adataimból következhetne. Ezért nem értettem soha, hogy a személyihez miért kell mindenhol a lakcímkártyát bemutatni, hiszen van annak egy száma ami alapján a központi nyilvántartásból lekérdezhető elvileg még a lábméretem is. Ugyanezen ok miatt fogalmam sincs miért kell a TAJ számomat tartalmazó irat is... bár az még talán egyszerűsítheti a működést, végülis az OEPnél ez alapján tartanak nyilván, szóval ez is még legyen. Bár azt már nem értem, hogy miért van minden rendszerben más azonosítom, de erre van elvileg törvény, hogy így kell legyen. Ezt majd egyszer kivesézzük, csak utána kell nézzek.

Szóval eddig minden rendben.

De aztán a jogosultságot igazoló iratnál úgydöntöttem, hogy felhívom egy ismerősömet az OEPnél hogy ezt most komolyan gondolják-e. A legnagyobb meglepetésemre az ügymenet az OEPnél a következő: bekérik ezt a jogosultságot igazoló okiratot, ez az én esetemben egy munkáltatói igazolás. Ezt ugye a munkáltatómnál kinyomtatják aláírják, én bemegyek a hivatalba, ahol lefénymásolják és iktatják (éljen a környezetvédelem tehát már két egész papírlapot elhasználtunk), majd, hogy kerek legyen a dolog, a számítógépben ellenőrzik hogy ami a papíron van az megfelel-e a valőságnak.

Tehát:

1 - elbasszák az időmet, hogy szerezzek egy ilyen igazolást. Távmunkában ez a munkáltatóig bemenést jelenti.
2 - a környezettudatosság jegyében dolgozzon a nyomtató, a fénymásoló, nem számít.
3 - a költséghatékonyság jegyében iktatják a papírokat, és k nagy irattárakban archiválják n évre
4 - majd mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne ellenőrzik a gépben.

Mindezt ahelyett, hogy bemennék, megnéznék a gépben, és örülnének, majd boldogan odadnák a kártyámat miután igazoltam, hogy ki vagyok.

Hogy miért nem tűnik fel senkinek hogy ez így nincs jól, az egy nagyon jó kérdés...

Főleg úgy, hogy a gépekre is milliárdokat költenek, hogy azok biztonságosan és adatvesztés nélkül tárolják amit még papíron is legalább két helyen.

Értem én... ez így valójában nekem jó, csak tudnám mire.

UPDATE:

És végül a csúcs: miután megkaptam, félve megérdeklődtem, hogy Magyarországon is használhatom-e a csodaszép, új plasztikkártyát. A válasz legalább annyira döbbentett meg, mint a jogviszonyigazolás... Gondolom ezután nem meglepő, hogy a kis kártyácskát használhatom minden EU tagállamban, kivéve Magyarországon, ahol marad nekem a kis zöldszínű, szétázott, szakadt TAJ kártya. Nemhiába na... mi még csak tartunk Európába, pedig állítólag már ott vagyunk.

Szólj hozzá!

Címkék: hülyeség hivatal

A bejegyzés trackback címe:

https://developers.blog.hu/api/trackback/id/tr81458490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása