A programozó is ember

Mert a programozók élete nemcsak játék és mese...

Tartsd közel

A túszabályzottság gyönyörködtet - BKV

2010.04.04. 19:29 :: pifta

Nemrég jöttem rá, hogy mivel már teljesárú bérlettel járok, be kellene szerezzek egy bérletigazolványt.

Mikor először kezébe veszi a bérletet az ember, akkor megláthatja a már diákként is soha ki nem töltött rubrikát az igazolvány számának. Na igen ám, de ezen a bérletigazolvány száma szöveg szerepel... Jó polgár lévén tovabbra is kitöltetlenül hagytam a mezőt. Hiszen majd szól az ellenőr ha baja van, addig meg nem érdekel.

Aztán csak szöget ütött a fejembe a gondolat, és utanaolvastam kicsit mi is az a bérletigazolvány és mire való. Siralmas.

Tehát: ha én magánszemély vagyok, nem vagyok nyugdíjas, és nem vagyok gyesen, tehát semilyen kedvezményre nem vagyok jogosult, akkor ez egészen pontosan még egy papír, amit arra találtak ki, hogy legyen egyedi azonosítója, hogy a bérletemet csak én használhassam szabályosan. Az elv szép, de erre a személyi igazolványom tökéletesen megfelelne. Avval persze nyilván az a baj, hogy nem vagyok köteles odaadni, szóval ha már nem vagyok köteles odaadni, akkor inkább fénykép plusz x forintért csinálnak nekem még egy bizbaszt amire vigyázzak, mert ha megrongálódik (és nyilván nem tartós anyagból van) akkor csináltathatok újat. Hurrá.

Ilyenkor értelmes helyen azt mondják, hogy ok, akkor az ellenőr legyen jogosult arra hogy megnézze a személyi igazolványomat, nem pedig kitalálnak nekem valami más hülyeséget...

Az persze más mikor valaki nyugdíjas, vagy kisgyerekes bérletigazolványt csináltat hogy könnyedén igazolni tudja a kedvezményt amire jogosult. Ennek legalább valamennyi értelme van, de az hogy semmi kedvezményt nem kapok, csak kitalálják nekem hogy csináltatnom kell bérletigazolványt... Hát az remek. Mindegy, egyszer majd megcsináltatom.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://developers.blog.hu/api/trackback/id/tr61894468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása